مجله رابطه زناشویی بلاگ اسکای

رابطه جنسی، نگهدارنده ی زوجین از پریشانی ها و نمک زندگی است و نقش بسزایی در پایداری محبت و بقاء نسل دارد

مجله رابطه زناشویی بلاگ اسکای

رابطه جنسی، نگهدارنده ی زوجین از پریشانی ها و نمک زندگی است و نقش بسزایی در پایداری محبت و بقاء نسل دارد

تاثیر بذر کتان بر نازایی و ارتباط بین آنها

تخم کتان، دانه ای است که سرشار از مواد ضدالتهاب، اسیدهای چرب امگا۳ فراوان است که می تواند تاثیرات مثبتی بر دشواری ها هورمونی در بانو ها می شود. با ما همراه باشید لغایت در ارتباط با فواید تخم کتان بر سندرم تخمدان پلی کیستیک و تاثیرات بذر کتان بر نازایی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

نبض ما– چه بسا شما هم اندیشه می کنید، بذر کتان مایه نازایی می شود. تحقیق ها در مجلات علمی نشانه می دهد، زنانی که کوشش دارند آبستن شوند، لیگنین موجود در دانه کتان می تواند تخمک گذاری طبیعی را افزایش دهد و غلبگی پروژسترون در نیم دوم پریود را طولانی تر می کند. لازم به ذکر است که تخمک گذاری همیشگی شانس بارداری را افزایش می دهد و این گرد از فواید تخم کتان است.


همانطور که در مطالعات اتمام شده، مصرف دانه های کتان می تواند تخمک گذاری را صحیح کند. زنانی که به طور مرتب دانه های کتان را استعمال می کنند در طول هر دوره قاعدگی تخمک گذاری می گذارند. در ضمن افزودن دانه های کتان به رژیم غذایی نیز می تواند باعث تفریق گرفتگی های عضلانی در زمان قاعدگی شود.


فواید تخم کتان بر سندرم تخمدان پلی کیستیک

مطالعات پسین در ارتباط با کارایی بذرکتان بر سندرم تخمدان پلی کیستیک، مثل یک مطالعه بالینی که در دانشگاه دوک اتمام شده است، دریافتند که مکمل های روزانه بذر کتان می توانند باعث کاهش میزان تستوسترون در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک الی حتماً ۸۹ درصد شود. این کاهش دو تا چهار مساوی اغلب از مکمل های غذایی سایر است.


در این مطالعه خاص، پزشک به یک بیمار دچار به سندرم تخمدان پلی کیستیک روزانه ۳۰ گرم از دانه کتان را برای مدت چهارماه تجویز کرد. با سنجش پیش و بعد از آزمایش، مطالعه کاهش معنی داری در آندروژن، تستوسترون و پرمویی مو در نسوان یا هیرسوتیسم را گزارش کرد. در طول مطالعه مریض ۱کیلو از دست داد و میزان سطح انسولین بدنش نیز افزایش یافت.


بهترین راه برای آغاز مبارزه با تخمدان پلی کیستیک رژیم غذایی است. در این بین بهترین، ساده ترین، ارزان ترین و مفید ترین مکمل برای این مقصود، دانه های کتان است. فیبرها، امگا ۳، اسیدهای آمینه و لیگنان های آن می توانند به نکویی برای ترازمند شدن مجدد بدن کار کنند.


برای این شغل می توانید پودر آن را به سالاد اضافه کنید یا این که آن را با سوپ مخلوط کنید. همچنین می توانید با پاشیدن، آن را به دستورهای غذایی اضافه کنید. یا این که آن را به آبمیوه ها و یا اسموتی های خویش اضافه کنید.


فواید تخم کتان بر تعادل هورمونی

برای زنانی که علائم قبل از یائسگی همانند سردرد، دشواری ها خواب، کیست سینه، احتباس مایع، اضطراب، کاهش رغبت جنسی و خونریزی وزین را تجربه می کنند، فواید تخم کتان پرتو می دهد که به کارگیری این بذر می تواند به ترمیم ترازمندی هورمونی کمک نماید.


مطالعات اثر داده اند که زنانی که بعد از یائسگی که هر روز تقریبا   به میزان ۲۸ گرم از دانه کتان مصرف می کنند، بر روی شیوه استفاده از استروژن بدن آن ها کارایی می گذارد. در ضمن به محافظت در برابر سرطان سینه هم کمک می کند اما در عین حال در نقش استروژن در حفظ و حفاظت طبیعی استخوان ها تداخل نمی کند.


تحقیقات در نتایج اولیه نشان دیتا است که دانه های کتان می تواند برای زنانی که تحت هورمون درمانی نیستند، کلسترول کل را به میزان میانه ۶ درصد کاهش دهد.


چه کسانی نباید بذر کتان بخورند؟

مطالعات مختلف اتمام شده در شرایط آزمایشگاهی پرتو می دهد که کسان امکان پذیر است واکنش های آلرژیک نسبت به دانه های کتان داشته باشند. در حالی که این بازتاب ها نادر است، پژوهش ها نمونه هایی از بازتاب های آلرژیک تهدید کننده زندگی مانند گرفتگی شدید تنفسی، کاهش شدید فشار خون و آنافیلاکسی را گزارش می دهند.


سایر واکنش های آلرژیک پیوسته با عدم تحمل دانه های کتان عبارتند از حالت تهوع، استفراغ و درد شکمی. وانگهی پیامد آلرژیک به بذر کتان می تواند اختصار شدن نفس، نفس کشیدن سریع، ضعف، سختی در گذرگاه رفتن، تشنج و یا از کارافتادگی اعضا را به پیگیری داشته باشد.


مضرات بذر کتان

لازم به بیان است که یگانه از کاستی ها در مواجهه با بذر کتان، عدم مطالعه کافی بر روی این ماده غذایی است. در حال حاضر پژوهش ها بسیاری اشاره به مزایای مثبت بذر کتان اتمام شده است، ولی بهره‌گیری استانداردی از مکمل های آن چهره نگرفته است.


علاوه بر مطالعاتی که نتایج مثبت آن را گزارش دیتا اند، بعضی تحقیق ها از تاثیرات منفی آن بر عملکرد هورمونی خانم ها گزارش داده اند. بذر کتان عملکرد استروژن را کپی می کند.


خانم هایی که به طور مرتب از مکمل های این ماده کاربرد می کنند اغلب در معرض دگرگونی ها در دوره های قاعدگی خویش هستند. این خانم ها امکان پذیر است بعدا با دشواری ها هورمونی از قبیل فیبروئید رحمی، سندرم تخمدان پلی کیستیک، اندومتریوز، سرطان رحم و سرطان تخمدان نیز مواجه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.