مجله رابطه زناشویی بلاگ اسکای

رابطه جنسی، نگهدارنده ی زوجین از پریشانی ها و نمک زندگی است و نقش بسزایی در پایداری محبت و بقاء نسل دارد

مجله رابطه زناشویی بلاگ اسکای

رابطه جنسی، نگهدارنده ی زوجین از پریشانی ها و نمک زندگی است و نقش بسزایی در پایداری محبت و بقاء نسل دارد

علت درد در رابطه جنسی چه می تواند باشد

همه زوجین به پیگیری یک رابطه جنسی خوب هستند ولی گاهی اوقات رابطه جنسی به جای لذت، دردآور است، به گزیده تر برای زنان. مطمئنا اگر در هنگام رابطه‌ی جنسی احساس درد کنید، گرایش تان را به پیوستگی ی عمل جنسی از دست خواهید داد. درد هنگام رابطه جنسی یکتا از موارد رایج در میانی زوجین است که معمولا بر پرتو یک مشکل زودگذر برپایی شده و قابل شفا است.

 

علت دریافتن درد در رابطه ی و گذرگاه حل آن

- عدم حاضر سازی و پیشنوازی

اغلب رابطه جنسی خشن و سریع، عدم آماده سازی و پیشنوازی پیشین و انگیزه روانکاری ایجاد درد در نسوان است. بیشتر نسوان برای این که آمادگی دخول را پیدا کنند نیاز به 10 لغایت 15 دقیقه قبل نوازی دارند.

 

-عفونت

درد در حین رابطه جنسی می‌تواند به انگیزه عفونت باشد که با ترشحاتی نیز همراه است. اگر تراوش سفید، غلیظ و بی اندازه خارش دار است احتمالا عفونت قارچی است، رشد بیش از حد مخمرهایی که به طور معمول در واژن تکثیر می شوند.

 

باکتری واژینال، که معمولا مایل به خاکستری است، ترشحات آبکی بوده و بوی ماهی می دهند. مرض های مقاربتی نظیر سوزاک یا کلامیدیا که بیشتر هیچ اثر ای ندارند ولی می توانند باعث برپایی درد لگنی و ترشحات زرد مایل به سبز شوند.

 

راه حل: به پیشنهاد دکتر دویک برای معاینه به پزشکتان مراجعه کنید. با این که در هر زاویه کناری می توانید یک کرم برای بهبود عفونت قارچی پیدا کنید اما بهتر است از طریق صحیح وارد شده و برای دکترتان توضیحات لازم را ارائه کنید الی از بهبود خود مطمئن شوید.

 

- خشکی واژن

هنگامی که یک زن تحریک می شود، تقدیر های گوناگون اندام تناسلی اش کمی متورم می شود و مایعی به طور طبیعی از داخل واژن ترشح می شود. به همین ترتیب  به حفاظت از یک زن در درازا رابطه جنسی کمک می کند.بدون این مکانیسم های محافظت طبیعی، بافت واژن ممکن است خشک و نازک باشد و باعث اصطحکاک ناخوشایند یا حتی جراحت شود.متاسفانه خانم هایی که چنین مشکلاتی دارند، درد را تحمل می کنند. این پیشه مایه تشدید درد می شود.

 

راه حل: از پمادهای ویژه روان کننده برای مقاربت کاربرد کنید. و یا 20 لغایت 30 دقیقه پیش از مقاربت به عشق بازی بپردازید.

 

- دست موزه کبیر مرد

درحالی که مردان نگرانی های زیادی بابت کوچک بودن دست موزه تناسلی شان دارند، بسیاری از زنان از بسیار کبیر بودن دست موزه تناسلی همسرشان گلایه می کنند. بزرگ بودن ابزار تناسلی فوت شد چه به لحاظ ستبر بودن چه بلند بودن، می تواند رابطه ی جنسی را دردناک کند.

   

راه حل: از یک متخصص جنسی کمک بگیرید. الی متوجه شوید که چه در چه وضعیت و پوزیشنی و یا ریتمی رابطه ی جنسی آسان تری را خواهید داشت.

 

- کیست تخمدان

درد تیر کشنده زیاد شدید قبل از ارگاسم می تواند پرتو کیست تخمدان باشد که شریکتان حین رابطه تصادفی به آن ضربه وارد کرده. هستی یک کیست پر از مایع در تخمدان غیر معمول نیست و اگر لمس شده یا فشاری به آن وارد شود حتی از طریق واژن ممکن است درد بگیرد.

 

راه حل: اگر حین رابطه ضربه ای حس کردید حتما با پزشکتان رایزنی کنید. طبیب شما با آزمایشات لازم کیست را تشخیص دیتا و گذرگاه های درمانی را پیش پایتان می‌گذارد.

- پریشانی واژینیسموس

زن در ابطه ی جنسی می تواند پریشانی باشد. زنانی که به اختلال واژینیسموس مواجه هستند، از تامپون ها، آزمایش های زنان، مقاربت و به طور کلی هر نفوذی به درون واژن شان می ترسند.

 

راه حل: شفا جنسی می تواند علت اصلی ترس را کشف کند. و از طرفی با طراحی مراحلی منظم از دخول بدون درد را میسر می کند.

 

- پایین آمدن سطح استروژن

در برخی دوره های حیات نسوان شایستن درد اثناء رابطه جنسی اغلب است. دو سوم از زنانی که به کودکشان شیر می دهند به انگیزه پایین آمدن سطح استروژن در تن و برآیند اینکه کم شدن ترشحات و انعطاف پذیری واژن هنگام رابطه جنسی واژینال و دخول احساس درد واضحی دارند.

 

توصیه‌هایی به آقایان..

وقتی از زنان سوال می نماییم که آیا در مورد دردشان با شریک زندگیشان گفتگو می کنند یا خیر متوجه می شویم که بیشتر آن ها مشکلشان را با شریک زندگیشان در وسط نمی گذارند و برخی دریافتن می کنند شوهرشان اهمیتی به این جستار نمی دهد پس لزومی به گفتن نیست. برخی نگران این هستند که حسشان نامعقول باشد و یا نمی خواهند حس و حال رابطه را ویران کنند.

 

بنابراین بهترین کار است که مردان پیش قدم شده و در این زمینه از شریک زندگیشان سوالاتی بپرسند الی به پذیرش های حقیقت برسند. باید به او اطمینان بدهید که همیشه به فکرش هستید و اگر مشکلی پیش می آید می خواهید آن را حل کنید. اگر همسرتان به هر دلیلی در موعد رابطه جنسی درد دارد باید در این زمینه انعطاف پذیر باشید و نیازی نیست در هر رابطه جنسی حتما دخول داشته باشید و می توانید با رابطه جنسی دهانی یا مشت و مال ارضا شوید.

 

اگر در پوزیشن خاصی دریافتن درد دارد زاویه خویش را تغییر دهید الی بتوانید به بهترین حالت برسید. اگر حرکاتتان در رابطه واژینال خیلی سریع است بهتر است سرعت آن را تفریق دهید مگر در موارد استثنایی که بخواهید رابطه جنسی خشن را تجربه کنید و حتما از خواست همسر خویش مطمئن شوید و تنها به فکر لذت خویش نباشید و از لوبریکانت زیادی کاربرد نمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.